stockholm -lördag

Vi vaknade upp till strålande sol!
Dagen kunde ju inte börja bättre. Vi fixade oss i ordning och åt himla god frukost. Satte på mig min nya skinnjacka, convers och solglasögon.
Vi åkte till söder och gick runt i en massa småbutiker med second hand och antika saker, lyssnade på gospel på medborgarplatsen och åt lunch i gamla stan på vapiano. Och allt detta gjorde vi med en liten tanke i bakhuvudet att vi skulle ut och svänga våra lurviga i stockholms natten för första gången tillsammans. Det skulle bli en konon kväll!

Vi kom överäns om att ta systembolaget sist så vi slapp bära runt på tunga påsar på stan. Lättare sagt än gjort!
Dom stängde nämligen kl 15.00 och vi var utanför kl 15.50. Synd.
Vi trodde att värden skulle gå under och bli invarderad av utomjordingar. Eller iallafall att våran perfekta kväll skulle bli förstörd.

Med hängande läpp åkte vi hem till mörby i hopp om att det systmet skulle ha öppet till 17.00. Det hade dom inte.
Så vi åkte hem, försökte tänka positiva tankar och åt tacos.
Åkte in till stan vid tio för att hinna med after work priser. Hittade chapplins som serverade afterwork fram till 23, vi kom in 23.04.

Sen hittade vi en ny kompis. Red bull vodka heter han :) En mycket trevlig person, som fick oss att sjunga karaoke två gånger, ljuga om att Hanna var lyckligt gift och att rutiga skjortor var snyggt.

Vi hann även med ett glas champange och lite bilar på ett hotellrum någon stans mitt i stan.

En dag som började jävligt bra men slutade ännu bättre!



Kaffe på t-banan


Mys till gospel på medborgarplatsen



Pasta carbonara och rött vin på vapiano i gammla stan



Jag älskar solen :)



Jag och mina nyfunna vänner :)



Bästa vän <3



Vid sjutiden på drottninggatan.
Men jag gillart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0