Jag lagar mat

Jag har fått efterfrågan på lite mer recept i bloggen. Så då tänkte jag lägga ut ett recept på min favoriträtt:       Pasta Carbonara!

Du behöver:
5 dl grädde
2 paket bacon i skivor
100g riven ost (helst parmesan)
2 äggulor
peppar och salt

Klipp baconet i smala skivor och stek i en stor stekpanna med hög kant. Krydda med svartpeppar och lite salt. När baconet delat på sig och är lite stekt (vill inte ha knaper stekt) hälls grädden på. Låt det koka/puttra i ca 10 minuter. Sänk värmen på plattan och ta av stekpannan, tillsätt osten och rör till den smält. Såsen får inte koka när osten är tillsatt. Smaka av med mer sält och peppar. Nu ska äggulorna i, rör om och servera med spagetti och ett glas rött.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Men mmmh! Ska testas! ;>

2009-11-16 @ 15:55:28
URL: http://sannalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0