Bekännelser

Hej, jag har inte skrivit på ett tag. Jag har haft huvudet fullt med annat och har inte velat sagt något för äns allt är klart. Men det är så hära; Jag ska få sluta på mitt jobb (colorama) den 23 december. Tycker det är väldigt sorgligt eftersom jag har underbara arbetskompisar, en bra chef och trivs så himla mycket. Och eftersom jag då inte längre har något jobb och inte min pojkvän heller så bestämde jag mig för att säga upp lägenheten och flytta hem till mamma där jag kan börja om på ny kula.

Vad händer nu? Ja, när man har jobbat sen man slutat skolan och fått in en rutin kring det så är det ganska svårt att få en annan rutin. men jag flyttar till mamma i januari/februari och fram till dess så kommer jag att fokusera väldigt mycket på mig själv. Nu står jag i centrum för mig själv.
jag funderar på att flytta ifrån hudiksvall ett tag och se något nytt, kanske drar till norge eller varför inte ett annat land för lite upplevelse. Det har tidigare inte varit en prioritering för mig, eftersom jag har haft mitt jobb och en lön jag har klarat mig på och en fin lägenhet att bo i.

Ett tag så har det kännts som att hela mitt liv har runnit mig ur händerna (att min bästa vän inte varit hemma under dessa veckor har varit tufft, men jag unnar henne allt och vi kan äntligen få prata på måndag/tisdag.)
Samtidigt som detta har hänt så har jag ändå försökt se ljuset i det hela. Jag får en ny chans att leva mitt liv. När jag tänker efter är det inte så kul att vid 19 års ålder ha sambo, bra ställt med jobb och ett väl fungerande liv. Jag söker efter mer. Och jag har verkligen kört fast här, jag behöver lite utmaningar. Som jag sa till mamma: "sen jag bestämde mig för att flytta hemmifrån har allt kommit till mig, jag har glidit fram på en räkmacka". Inget fel med det. Jag vill tacka alla som har fått det att bli möjligt. Men nu är det dax för nya tag.

Vad händer med mig och Fredrik?
Fredrik flyttar hem till sin mamma och jag flyttar hem till min. Som det ser ut nu så kommer inget hända med vårat förhållande, och när tiden är mogen så flyttar vi ihop igen. Vilket är när båda har jobb och inkomst och vi hittar en lägenhet/hus som vi verkligen vill bo i!

Happy

på nyårsafton 2007/2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0