Coca Cola light vs Coca Cola zero


Jag har precis sett två reklamer med dom "sockerfria" cocoa colerna. Jag har hört att dom gjorde coca cola zero till mänen eftersom coca cola light var en mer kvinnlig dryck och att inga män drack den. Alltså tyckte coca cola company att alla borde drick aspartan (fejk socker). Nåja, reklamen. Det är ju givet enligt reklamen att coca cola light är en tjej dricka när det är tjejer på reklamen som dricker och får väldigt mycket självförtroende fular sig på bröllops fotografierna trycker näsan i fönstret åt chefen (som också är tjej) och spöar en kille i tv spel. Jag vill bara försvara mig som tjej och säga att jag behöver inget fejat konstgjort slisk för att få självförtroende! Och Zero reklamen. Seriöst. Det är sex, och killen är skit snygg och han ligger med en skit snygg tjej som går halv naken genom hela reklamen och på slutet så sprängs allt medan han hissas upp i en helikopter (?) Det finns ju bara en sak att säga; boys will be boys! 
Det som retar mig mest med dom här könsdiskriminerade reklamerna är att dom säljer. Folk går ju på allt. Om du skulle säga till mig att du aldrig har påverkats av en reklam så ljuger du. Eftersom media är den bästa på att påverka människor och deras betenden finns det inte en chans att du aldrig har påverkats. Du kanske inte har köpt precis det du såg på reklamen, men du har garanterat tänkt någon gång: Åh, det där kanske man skulle prova! Eller: Åh, fan va coolt.

Och om du dricker coca cola zero och är tjej har du säkert tänkt: Coca Cola zero är lite colare iallfall.
MEN absolut iget fel i vad man dricker. Drick vad du vill, jag föredrar Coca Cola.


Coca Cola Zero




Coca Cola Light

Det är så uppenbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0