Midsommar

Idag är det midsommar, själv tänker jag fira den med min sambo och hans kompisar. Vi ska grilla och dricka nubbe. Kommer bli ett ganska härligt kalas tror ja.

Hur ska ni fira midsommar?

Varför firar man midsommar? Det ska ju vara mitten på sommaren, varför är det då i mitten på första sommar månaden? Det är inte äns 20 grader varmt ute, och det är nästan frost på nätterna.  Men är det inte från grunden vi firar mid sommar att det är då natten börjar bli längre än dagen igen, vi går lixom mot mörkare tider. Hur kan man fira det? Det har ju precis blivit ljust på nätterna!! Jag säger så här: Fira midsommar om du vill, va i en skärgård, med måsar och långbord efter en brygga, skit mysigt och så hilmla svenskt, men se till att ha tur med vädret, för hur kul är det att sitta på en brygga i spöregn, Ne, inte alls kul. Men hur kul är det att sitta i en lägenhet i stan då i strålande solsken, Då tackar jag gud att han kom på uteplatsen! Då undrar jag nu varför jag kom in på väder, men fan vad jag hatar väder. Studenten - hoppas det
är bra väder. Balen -  hoppas det är bra väder. Va det bra väder? Nej, men vi överlevde, och vi tog oss igenom det fortare än vad jag någonsin kunde ana. Och så hinner det gå en vecka och så sitter man i samma grop än då, Midsommar - hoppas det blir bra väder. Det kommer nog inte att regna, men det skulle inte förvåna mig, efter som det är sverige och vi har SÄLLAN tur med vädret!

Nu kurrar min mage, ha en trevlig midsommar, och till alla er i skärgården eller i sommarstugorna, lycka till med vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0