Is this happening to me?

Fan, jag börjar känna mig som någon hemmafru. Varför? Jo! Därför:
* När maten jag lagade grillades i ugnen så passade jag på att diska och göra en äppelpaj (?)
*Jag gör mig iordning för att gå på ica
*Jag bokar tvättid en vecka i förväg och skriver in dom i min almernacka
*Jag hade tråkit, så då soterade jag mina kläder i garderoben i färgordning
*Jag sitter och kollar efter recept på recept.nu
*Jag längtar jätte mycket tills på söndag då vi ska åka färja för att jag har hittat ett jätte gott recept på smörgåsar som jag ska göra och ta med på bussresan.
*Jag funderar om det inte hade varit gott med ett glas vin till maten

Nu får jag fan lägga av! Jag är 18år!
Det är nu jag ska vara slarvig och inte diska på fem dagar, inte bädda sängen på morgonen och dricka läsk till maten!

När jag var minder så tänkte jag hela tiden på hur det skulle bli när man flyttade hemmifrån. Jag skulle äta poppcorn mitt i veckan, kolla på filmerna som började kl 21, doppa chipsen i coca cola, vara ute så sent som jag ville, och aldrig höra någon som sa: "Marica, NU!"
Jag gör ju vad jag vill, men jag äter inte poppcorn mitt i veckan för vi har ingen micro, jag kollar aldrig på filmerna som börjar kl 21 för jag är oftast så trött att jag inte orkar, jag doppar aldrig chipsen i coca cola för att jag vill inte spilla i soffan och det ska bli kladdigt, jag är aldrig ute sent för att jag är så trött och jag höra aldrig "Marica, NU" för att det är jag själv som säger åt mig att det är saker som måste fixas, jag får spela sims när jag har diskat!

Nu är kl 21,30 och jag är jätte trött, även fasst jag har vart ledig idag. Men jag ska ta vara på det och gå å lägga mig. Inget går upp mot en skön säng!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kanske inte var så fel allt de mamma sa iallafall!;-)

2009-01-28 @ 22:57:38
Postat av: Hanna

Haha, jag är precis lika .

Vi är för unga för att bli så här :) .

2009-01-29 @ 18:48:18
URL: http://hannakristinejervstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, jag är precis lika .

Vi är för unga för att bli så här :) .

2009-01-29 @ 18:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0