Ledig en lördag :)

God morgon. Att vakna upp under ett stort duntäcke tillsammans med Fredrik och höra regnet smattra mot rutan och veta att man inte ska göra någonting på hela dagen (förrutom fira Julia 3 år) känns faktiskt inte så jävla tokit. Och att veta att jag har jobbat klart mina 9 veckor på JP känns ganska skönt det med. Men skönast måste väl ändå vara att jag vet att jag ska tillbaka dit redan om en vecka och börja jobba på en halvtidstjänst. Och att det är löning på tisdag och att jag får en ganska fet sådan är inte fy skam det heller. Eller att veta att jag kan få ett syskon vilken dag som hällst. Och kanske för att lägenheten är så städad och jag inte vill stöka till och att jag ska få ducha och fixa håret riktigt fint och sätta på mig några fina lördags kläder. Plus att jag och Fredrik ska tillbringa mycket tid åt varandra veckan som kommer och att vi ska ha myskväll ikväll och äta god mat.     Livet kan nog inte bli mycket bättre, eller jo, en sol på himlen så att jag och Hanna kunde tagit våran pickninck korg till borgarparken och firat Hudiksvalls tidning 100år.


Nu ska jag ta en lång varm dusch. Vi hörs //Marica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0